Diz Ağrısı Tedavisi

Diz ağrısı birçok nedeni olabilir. Ameliyatsız diz ağrısı tedavisi için öncelikle diz ağrısına sebep olan problem teşhis edilmelidir. Diz ağrısının sebeplerini menisküs yaralanmaları, bağ yaralanmaları, kıkırdak yaralanmaları ve kas yaralanmalar şeklinde gruplandırabiliriz. Kesin tanısı için uzman hekim ve fizyoterapist değerlendirmesi gerekir. Diz eklemi kişinin kilosu ile doğru orantılı olarak ağrı yaşayabilir. Çünkü eklemin alışık olduğu bir taşıma kapasitesi vardır. Belli bir süre zarfındaki kilo değişiklikleri dize binen yükleri değiştirir. Öncelikle çok detaylı bir kas iskelet analizi gereklidir. Kalça ile ayak bileği arasındaki uyum, basma şekli değerlendirme için önemli kriterlerdendir. Yürüme analizi eklemden ses gelmesi ve eklemin kilitlenmesi şikayeti diğer kriterlerdendir.

Esas olan kişinin yaşının yaptığı mesleğin vücudu kullanma şeklinin doğru analiz edilip şikayetin sebebinin gerekçelendirilmesidir. Bu noktada fizyoterapist değerlendirmesi çok önemlidir. Ortopedist görüşü sonrası fizyoterapistin yapacağı yürüme analizi kas iskelet analizi çok değerlidir. Cerrahi öncesi muhakkak birçok hekim ve fizyoterapist değerlendirmesi almak önemlidir. Diz ağrısının en önemli gerekçesi kas kaynaklıdır. Yapılan birçok makalenin neticesi kas sistemindeki zayıflık güç azalması kasların birbiri ile dengeli ve koordineli uyumsuzluk menisküs, bağ ve kıkırdak yaralanmasına davetiye çıkarmaktadır. Bu durum diz ağrısının ortaya çıkmasına sebep olur. Spor yaralanmaları düşme gibi sebeplerde kas ve bağ yapısının gücüne bağlı diz yaralanma derecesini etkiler. Bel ve kalça kaynaklı uyumsuzlukta dizde ağrı olarak ortaya çıkabilir. Ayak bileği yürüme tipi basma şekli dize binen yükleri etkiler. Yani bütüncül bir yaklaşımla diz ağrısı değerlendirilmelidir. Diz ağrılarınız önemseyin ve en kısa zamanda uzman hekim ve fizyoterapist görüşü alın.

Diz içindeki aşınma bozulma Artroz (kireçlenme) bir sonuçtur. Eklemi bu noktaya getirmeden tedavi olmak en önemli kriterlerdendir. Ancak eklemdeki aşınma kıkırdak yapısında ciddi bir hasar oluşturmadığı müddetçe her diz hastası tedavi edilebilir. Diz tedavisi bazen cerrahiden kurtulmanızı sağlayabilir. Vücudunuza iyi bakın ki ilerleyen yaşlarda yürüme güçlüğü çekmeyin. Diz eklemi yürüme için en önemli elemanlardandır. Fizyoterapistin sizin için uygun gördüğü egzersizler ile ömür boyu vücudunuz zinde tutup diz yaralanmalarına karşı önlem alabilirsiniz. Kaslarınızın uyumlu çalışması, gücü, dayanıklılığı kasılıp gevşeme mekanizması alanında uzman fizyoterapistlerle sürekli geliştirilebilir kavramlardır. Diz ağrılarınızı önemseyin ve hemen bir fizyoterapiste danışın.