Omurga Sağlığı

Bel fıtığı omurgada bulunan omurların arasındaki yastıkçık diye de ifade edilen disklerin dejenere olup asimetriye uğramasıdır. Bu durumun temel sebebi omurgaya binen yük dağılımının değişmesidir. Bel fıtığı disklerin yapısının bozulmasıdır. Aslında bel fıtığı bir sonuçtur. Bel fıtığını ortaya çıkaran bazı sebepler vardır. Ağır yük taşıma asimetrik yapılan zorlayıcı hareketler kişisel alışkanlıklar spor ve aktivite sıklığı kişinin egzersiz yapıp yapmadığı kişinin boy kilo oranı yaptığı meslek tuvalet alışkanlığı düşme veya travma durumu bel fıtığının değerlendirmesi için önemlidir. Bel fıtığı kas iskelet sistemi ile birebir ilişkilidir. Her beli ağrıyan kişi bel fıtığı olmadığı gibi her bel fıtığı olan kişin beli ağrıyacak diye bir kaide yoktur. Bel fıtığı en önemli nedeni omurgadaki doğal eğrilik olan lordozun değişmesi neticesinde de ortaya çıkabilir ve kas sistemindeki sıkışan tetik noktaların kasların kas kuvvetini azaltıp beli taşımadaki faktörünün azalmasından kaynaklanmaktadır.

Bel  boyun Fıtığı Tedavisi

Bel boyun fıtığının ameliyatsız iyileşmesi mümkündür. Bel boyun fıtığı tedavisini uzman fizyoterapistlerce uygulanan ileri düzey fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulaması olan manuel terapi ve fizyoterapi iğneleri ile kasların tetik noktalarını ve sıkışıklıklarını gidermeye yönelik olan kuru iğneleme tekniği ile tedavi edilebilir. Bel fıtığının birçok safhada tedavisi mümkündür. Ama iyileşme süresi kişiden kişiye değişkenlik göstermektedir. Bel fıtığı iyileşme süresi ortalama 3 ila 6 hafta arasında Boyun fıtığı ortalama 3 – 4 haftadır. Kişilerin yaşı şikayetin süresi kalça bacağa yansıyan ağrının varlığı iyileşme süresini etkileyen faktörlerdendir. Sizin de bel ağrısı kalça bacağa yansıyan ağrı veya bacakta uyuşma karıncalanma gibi bulgularınız varsa en kısa zamanda uzman fizyoterapistlere danışın!

Boyun Ağrısı ve Boyun Fıtığı

Boyun ağrısı her kişinin bir dönem yaşadığı sorunlar arasındadır. Boyun ağrısı birçok sebepten kaynaklanabilir. Boyun fıtığının boyun ağrısındaki rolü zannedilenin aksine daha azdır. Boyun ağrısını oluşturan sebeplerin kökeni genellikle kas iskelet sistemi kaynaklıdır. Boyun tutulmaları, başın hareketliliğinin kısıtlanması ve baş ağrısı ağrıya eşlik edebilecek şikayetlerdir. Birkaç hafta ağrı kısıtlılık durumunda uzman hekim ve fizyoterapist görüşü almak gerekmektedir. Kol ağrısı, sırt ağrısı, göğüs ağrısı ve baş ağrısı boyunla ilişkili olabilir.

Kişinin yaptığı meslek günlük hayatındaki fiziksel aktivite ve spor değerlendirme için önemli kriterlerdir. Boyun ağrısı yapısal olabileceği gibi düşme, travmatik durumlar, trafik kazaları, omurganın yaralanabileceği durumlarda boyun şikayetlerini ortaya çıkabilir. Boyun ağrısının kökenine bütüncül bakış açısıyla değerlendirme yapmak gerekmektedir.

Vücudu kullanma şekline göre bazı kaslarda kısalma bazı kaslarda güç kaybına bağlı omurga eğriliklerinde değişiklikler olabilir. Kişinin yaptığı meslek bu noktada vücudu kullanmada önemli bir kriterdir.  En sık karşılaştığımız durum boyun düzleşmesidir. Omurganın düzleşmesi nasıl mümkünse yeniden restore edilmesi mümkündür. Yani boyun ağrısı boyun fıtığı tedavi edilebilir durumlardır. Ama profesyonel alanında uzman eğitimli fizyoterapistlerden destek almak çok önemlidir. Boyun fıtığı da omurgaya binen yüklerin dengeli hale gelmesiyle iyileşebilir. Boyun ağrısı ensede başın tepesinde ağrılar oluşturabilir. Kola yansıyan ağrı uyuşma karıncalanmanın sebebi her zaman boyun fıtığı değildir. Hatta yapılan son çalışmalar kola yansıyan ağrı uyuşma karıncalanmanın boyun fıtığı ile ilişkisi sadece %3 çıkmıştır. Asıl büyük sebep kas iskelet sistemindeki tetik noktalardır.

Bu noktada manuel terapi bütün dünyada önemli bir yer taşımaktadır. Bunun için boyun ve sırt kaslarının içindeki sıkışıklık ve gerginlik azaltılmalıdır. Kuru iğneleme ve manuel terapi kaybedilen biyomekaniğin tekrar kazanılmasında etkilidir.  Bu konuda uzman fizyoterapistlerden en kısa zamanda destek almak ağrı kontrolü yaşam kalitesi uzun vadede cerrahi riskini azaltmada yardımcı olabilmektedir. Omurga sağlığı için fizik tedavi ve egzersiz önemlidir. Fizyoterapistin size uygun egzersizleri seçip hangi dönemde ne kadar süreyle çalışmanız kişiye özel olmalıdır