Çene Eklemi Terapisi

Çene eklemi vücudumuzdaki diğer eklem yapıları gibi zorlanabilir yıpranabilir. Bu durumun neticesinde çene ekleminde ağrı ve fonksiyon kaybı yaşayabilir. Bu tarz durumları oluşturan başlıca nedenler çiğneme kaslarını fazla kullanılması aşırı stres ve baskı altında kalması travmatik durumlar ve yanlış postür (duruş). Çiğneme kasları gece diş sıkma alışkanlığı olan kişilerde istem dışı kasılıp gevşeme çiğneme kaslarında sıkışmaya neden olur. Bu durum da ağrıya ve eklem hareket açıklığında azalmaya neden olur. Çene eklemi uzman fizyoterapistlerce değerlendirilmelidir. Doğru bir fizyoterapik yaklaşım önemlidir. Bazen çene eklemindeki baskı sırt ve boyun pozisyonundan yada 1. Omur (atlas) asimetrisinden kaynaklanabilir. Bu durum bütüncül bir yaklaşımla sağlıklı bir şekilde değerlendirilebilir. Uzman Fizyoterapist değerlendirmesi bu noktada önem taşımaktadır. Çünkü çene ağrı ve fonksiyon kaybının kökeni yani gerekçesi kas iskelet analizinden sonra ortaya çıkmaktadır.

Çene Eklem Terapisi:

Çene eklem terapisi ve restorasyonu değerlendirme sonucuna göre boyun sırt ve 1. Omurga kaynaklı olabilir. Öncelikle bu durumların terapisi yapılır. Sonrasında ileri düzey fizyoterapi teknikleri uygulanır. Çiğneme kaslarındaki sıkışıklık ve yapışıklıklara yönelik manuel terapi ve çiğneme kaslarındaki tetik noktalara yönelik kuru iğneleme tekniği uygulanır. Terapi süresi kişiden kişiye vakadan vakaya değişir. Ortalama 3 – 5 hafta sürebilir. Detaylı bilgi için uzman fizyoterapiste danışabilirsiniz.