Klinik Pilates

Joseph Plates’in “kontroloji” adını verdiği metodu, zihin ve beden bütünlüğü öngören denge, nefes ve hareket sistemlerinin bir sentezidir. Eklem ve kemikleri hayat boyu korumak için kas güçlendiren, esneten ve özellikle içsel karın kaslarının kuvvetlendirilmesi esasına dayanan bir sistemdir.
Joseph Plates, egzersizlerini şöyle tanımlamıştır: “Sadece üç derste farkı hissedecek, on derste farkı görecek ve 20 derste tamamen farklı bir vücuda sahip olacaksınız”.

Pilates egzersizlerinin amacı; karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmaktır.
Pilatese göre vücut merkezi, derindeki kaslarla bel kemiğine en yakın kaslardan oluşur. Klasik egzersizlerde zayıf kaslar zayıflama, güçlü kaslar güçlenme eğilimindedir.

Bu da dengesiz adale yapısına, kronik bel ağrısı ve sakatlıklara yol açabilir. Pilates’te kas yapısı bir bütün haline getirilir. Kilo vermeseniz de ince görünürsünüz. Sakatlanmaları zorlaşır. Dayanıklılık artar, metabolizma hızlanır.

Pilatesin Faydaları Nelerdir ?
- Sıkı ve kuvvetli karın kasları sağlar.
- Kuvvetli ve esnek kaslar oluşturur.
- Vücut duruşunu destekler.
- Kas kontrolünü sağlar.
- Dolaşım sistemini etkileyerek rahatlamayı sağlar.
- Fiziksel uygunluk düzeyini arttırır.
- Sakatlanma riskini azaltır.
- Konsantrasyon gücünü arttırır.
- Atletik performansı arttırır.
- Kendine güveni geliştirir.

Pilatesi Kimler Yapabilir ?

Pilates egzersizleri her yaştan insanın rahatlıkla uygulayabileceği bir egzersiz sistemdir. Ayrıca pilates egzersizleri engelli bireyler için adapte edilebilir böylece fiziksel ve zihinsel rahatlama, uyum ve vücut farkındalığı sağlanabilir.
Dansçılar ve sanatçılar tarafından özellikle tercih edilmektedir çünkü kas gelişimini sağlarken kasları kalınlaştırmadan sıkı bir görüntü sağlamaktadır.
Ayrıca Pilates duruş bozukluklarının tedavisinde, esneklik kazanmada ve denge gelişiminde, fizyoterapistler tarafından rehabilitasyonda modifiye edilerek etkili bir şekilde kullanılabilmektedir.

Gebelik rehabilitasyonunda ve hamileliğin rahat geçmesi amacıyla özel olarak modifiye edilmiş pilates hareketleri yine etkili bir şekilde kullanılabilmektedir.

Mat Pilates
Egzersiz minderi üzerinde yapılan pilates egzersizleri sırasında pilates topları, bantları ve çeşitli aparatlarla modifiye edilerek yapılan egzersizlerdir. Grup içinde ve ya özel olarak Mat Pilates derslerine katılabilir ve pilatesin vücudunuza katacağı olumlu etkileri siz ve çevrenizdekiler kısa süre içinde görebilirsiniz.

Reformer Pilates
Reformer Pilates’de en fazla 4 kişilik gruplarda pilates yapılır. Pilates Mat’a göre daha az kişiyle yapılması ve kol ve bacak kaslarını daha etkili çalıştırmasından dolayı kısa sürede sonuç almak isteyen üyeler tarafından tercih edilmektedir. Yine birebir ve ya grup içinde ders alma olanağınız bulunmaktadır.