Diz Ağrısı Tedavisi

Diz, hareket sistemimizde önemli bir yer teşkil etmektedir ve vücut ağırlığımızın taşımada çok kritik role sahiptir. Diz eklemimiz zamanla birçok sebebe bağlı olarak yıpranabilir. Bu durum diz ekleminde ağrı ve ses olarak ortaya çıkar. Birçok insan hayatının bir döneminde diz çevresinde ağrı ile karşılaşabilir. Dizde sorun olduğunu göstergesi merdiven inip çıkarken ağrı ve zorlanma, oturup kalkarken sorun teşkil eder. Belli yaştan sonra yürüme mesafesinde kısıtlanma yaşanabilir. Zaman zaman bacak ağrıları diz ekleminde sorun olduğunun göstergesidir.

Diz rahatsızlıkları; diz kapağı ağrısı, bacak ağrısı, dizin ön arka yan ve iç bölgelerinde görülebilir.

Diz eklemini korumak için birçok yapı tasarlanmıştır. Bunlardan biri de meniskustur. Bu yapının yırtılması diz eklem içinde ağrı, zaman zaman dizde kilitlenmelere ve takılmalara neden olur. Diz kapağında da ağrı hissedilebilir.

Diz eklemini korumak için tasarlanmış bir diğer yapı da ön çapraz bağdır. Diz yaralanmalarında ön çapraz bağ yaralanması genellikle spora bağlı ya da düşme travmaya bağlı gerçekleşebilir. Ön çapraz bağ tedavisi uzun soluklu fizik tedavi ve rehabilitasyon gerekmektedir. Spora dönüş süresi altı ay ve bir yıl sürebilir

Ayrıca diz eklemi rahatsızlıklarında en sık görülen görülen rahatsızlık diz kireçlenmesidir. Diz kireçlenmesi zamanla eklem içerisinde bazı maddelerin birikmesi sonucu oluşur. Bu rahatsızlık genellikle ileri yaş ve fazla kilodaki kişilerde görülür. Bu durum eklem hareket açıklığını ciddi bir kısıtlılık gösterebilir. Bu kısıtlılık yürümede engel teşkil eder.

Diz tedavisi, kişinin yaşına, yaşam şekline, kilosuna, şikayetin boyutuna göre değişiklik gösterir

Diz tedavisinde en güncel ve bilimsel yöntemler uygulanmalıdır.

Kliniğimizde diz tedavisi;

• Diz kapağı tedavisi