Beslenme ve Diyet

Beslenme; büyüme, yaşamın sürdürülmesi ve sağlığın korunması için besinlerin kullanılmasıdır. Toplumda genellikle beslenme bir hastalık oluşması durumunda dikkat edilecek bir kavram olarak görülmektedir. Fakat yapılan araştırmalarda bireysel diyet ve sağlık uygulamalarının düzeltilmesi, önlenebilir hastalıkları, sakatlıkları ve erken ölümleri azaltmaktadır. Beslenme yetersizliği ve dengesizliği bazı hastalıkların oluşmasında doğrudan, bazılarında ise dolaylı nedendir. Bu yüzden Fizyolife Sağlıklı Yaşam Merkezi olarak beslenme ve diyet üzerine kapsamlı bireye özgü diyet programları ve beslenme eğitimleri konularında hizmet verilmektedir.
Günümüzde birçok hastalığın önlenmesinde, tedavisi sırasında ve hastalık sonrasında hastanın beslenme durumunun saptanarak, kişiye özgü, yeterli ve dengeli beslenme programları ile takip edilmesi gerekmektedir.

Koruyucu Beslenme
Çocukluk çağı beslenmesi
Yetişkinlerde karşılaştığımız birçok hastalığın tohumlarının çocukluk çağında atıldığını biliyor muydunuz? Çocuğunuza ne kadar doğru bir beslenme eğitimi veriyorsunuz, onlara nasıl örnek oluyorsunuz? Okulda beslenmesi doğru yönlendiriliyor mu? Eğer kafanızda soru işaretleri varsa beslenme ve diyet departmanımızdan çocuğunuza, hayatın erken dönemlerinden itibaren nasıl bir beslenme eğitimi verebileceğinizle ilgili danışmanlık alabilirsiniz.

Ergenlik çağı beslenmesi
Ergenlik dönemi, çocukların fiziksel özelliklerini en çok önemsedikleri dönemlerden biridir. Bu yaşlarda eğer doğru yönlendirilmezlerse kulaktan dolma yanlış bilgileri güzellik uğruna uygulayabilirler. Oysa hala büyüme ve gelişme çağındadırlar ve yanlış beslenme sistemleri ileride dönüşü olmayan, kalıcı hasarlara neden olabilir. Ergenlik çağındaki çocuğunuzda bu tarz eğilimler gözlemliyorsanız, merkezimizde diyetisyenden danışmanlık alabilirsiniz.

Gebelik dönemi beslenmesi
Gebe kalmayı mı planlıyorsunuz? Ya da gebe olduğunuzu yeni mi öğrendiniz? Gebeliğiniz süresince hem bebeğin sağlıklı gelişimini sağlamak, hem gereğinden fazla kilo almamak hem de emziklilik döneminizde yapmanız gereken beslenme değişiklikleri ile ilgili danışmanlık alabilirsiniz.